Selasa, 13 April 2010

Pekerja yang mulia

Bayangkan anda merupakan seorang tokeh dan saya adalah pekerja anda. Anda bayar gaji saya RM10 sehari. Setiap hari anda membayar dan saya terus bekerja. Anda juga mempunyai pekerja lain yang anda bayar RM40 sehari kepadanya. Bayangkan saya tak pernah meminta penambahan gaji. Walaupun sudah bekerja 10, 20 tahun…tetap gaji saya RM10 sehari. Tanpa merungut, saya bekerja dengan rela hati.
Pada suatu hari, anda terlantar sakit dan tak mampu meneruskan perniagaan. Pekerja yang anda bayar RM40 sehari itu telah lari dan bekerja dengan syarikat lain. Saya akan tetap berkhidmat untuk anda. Disebabkan anda membayarkan gaji kepada saya setiap hari, saya amat berhutang budi dan berterima kasih. Saya akan memulangkan semua gaji yang anda telah bayar kepada saya dan menanggung semua kos rawatan anda.

Mahukah anda mengambil saya bekerja.
Telefon saya Khairil Amri: 018 3766433

Tiada ulasan:

Catat Ulasan